Lycka!

Idag slog det mig för första gången på många år hur otroligt lycklig jag är.
Jag har inte det jobb jag alltid önskat mig och jag bor inte i den stad ja alltid velat bo. Men jag har fantastiska vänner som alltid stått bredvid mig i vått och tort. Jag har syskon som jag älskar, en pappa som ringer bara för att höra hur det är och en pojkvän som jag älskar otroligt mycket.
Och det sistnämda har alltid känts så avlägset. Jag har så otroligt svårt att bli kär, jag har aldrig några förväntningar eller särskilt lätt för att öppna mig. Att visa känslor, har alltid setts som en svaghet i mina ögon. Jag undviker konflikter, sväljer och tar emot. Och det har också fått mig att inte våga lita på mig själv känslomässigt.
Jag har alltid varit livrädd för att bli sårad. För det gör så otroligt ont. och ännu räddare har jag varit för att såra någon annan! Jag kan överleva att bli sårad. Men att såra någon annan, det har jag svårt att klara av!

Men nu mår jag så himla bra. Jag må inte ha det liv jag alltid önskat mig. Men jag är lyckligare än jag någonsin varit. Jag har förändrats som människa. Blivit säkrare i mig själv, både känslomässigt och självförtroendemässigt.
Jag vågar tro nu mera att jag är värd denna glädje! Att jag förtjänar kärlek och att vara lycklig!
Man måste nog bara våga riva sina murar. För annars kan man missa massa bra saker omkring sig!

Jag är otroligt glad att jag inte lät min mur hindra mig från att träffa L igen. Att våga följa med vilt främmande människor till en skidort jag aldrig tidigare varit i. Jag kände mig tveksam först, man ska ju vara försiktig. Men sen kom jag ihåg vad jag och min syster bestämt. "2010 ska vara vårat år av mod!" och vad vi redan lyckats åstadkomma tack vare detta! Jag övervann min flygrädsla, hon vågade pierca sig i tungan! Jag vågade ta steget över min osynliga mur och blotta mig för en annan människa! Och min kära syster har vågat söka till Au Pair!
Detta kan ses som otroligt små saker, men för oss är det otroligt stora!
Och 2010 är inte slut ännu! Mycket finns kvar att utforska och uppnå!

För första gången i mitt liv känner jag mig otroligt redo för vad som komma skall!
Bring It on! jag är starkare än jag någonsin varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0