Torsdag.

Det har snöat rejält både igår och i natt.
Jag kan inte direkt säga att jag är lycklig över det.. Känns som vi haft tillräckligt med snö nu. Fast samtidigt måste man väll tänka att de bara är januari ännu. Enligt årstiden ska vi ha snö nu. Så man borde väll inte klaga. Men ändå.. Solen, värmen, den blåa himmelen, fåglarna som kvittrar i träden. Åh de var så längesen jag hörde fåglarnas kvitter. Jag har ju sagt förut att jag gillar vintern för att man ser stjärnorna bättre då än på sommaren. Men den här vintern har varit så himla molnig! så jag har knappt fått se stjärnorna alls =/

Det är så kallt i min lägenhet just nu, Danny vill ut varje morgon fast de är så kallt ute. Han har ju päls men det har inte jag. Så jag sitter med mitt duntäcke och hoppas att han ska tröttna snart. Jag längtar VERKLIGEN till sommaren. Och det gör nog han också. Så att han kan få gå ut exakt när han vill och inte bara när jag orkar öppna åt honom.

Kom på att det var längesen jag skrev en "dikt" om min vargflock. Jag undrar hur de har det.
Dikterna om dem vinns i fliken vinternatt.

När jag tänker efter var det väldigt länge sen jag skrev något berättande i huvudtaget. Dikt eller berättelse.
Men jag har helt enkelt inte orkat. Livet har inte givit mig den tid och den inspration jag behöver för att orka ta i tu med mina kära historier. Sen känns det ganska ovärt när jag inte gör något med dem sen iallafall. Känns så förolämpande mot de liv jag skapat. De historier som berättas men som ingen hör.

Kanske skulle man skapa en berättelseblogg? Börja en berättelse o skriva i bloggen kapitel för kapitel? Skulle jag orka det? Jag vet inte. Men det finns absolut ett intresse från min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0